Ako ste se dovoljno informisali o organskoj proizvodnji onda možete realno da sagledate i dobro da razmislite o vašim sposobnostima i mogućnostima da je pokrenete. Važno je da ne zaboravite da je proizvodnja organskih proizvoda vaš posao, da ona treba da vam omogući jedan kvalitetan način života.

Kao prvo morate se jasno opredeliti šta će te proizvoditi, da li će to biti organsko povrće (ali i koje), voće, med, začinsko bilje i slično, a ono što zatim sledi je provera isplativosti te proizvodnje na papiru tj. izrada biznis plana.

Biznis plan treba da vam između ostalog odgovori da li je realizacija vaše ideje isplativa, koliko novca vam je potrebno da pokrenete planiranu proizvodnju, za koga ćete proizvoditi te proizvode, gde će te prodavati svoje proizvode, hoćete li i koliko radnika zaposliti, gde ćete reklamirati vaše proizvode, da li postoje konkurenti i sl.
Svaki izbor koji napravite ima svoju cenu zato treba da racionalno koristite svoje resurse na bazi onoga šta dobijate za uzvrat.

Ne postoji univerzalna forma biznis plana, njegova forma u mnogome zavisi i od namene tj. da li ga pravite za sebe ili za banku, da li ga radite za kratkoročni ili dugoročni period i dr.

Sadržaj jednostavnog biznis plana:

  • Osnovni podaci o vlasniku (preduzetniku početniku, porodičnom poljoprivrednom gazdinstvu, preduzeću….)
  • Klasifikacija delatnosti ( biljna proizvodnja, stočarska proizvodnja,voćarska proizvodnja, vinogradarska proizvodnja, čuvanje, skladištenje i distribucija i dr.) )
  • Neophodne investicije
  • Fiksni troškovi
  • Zakonska regulativa koja može uticati na realizaciju poslovne ideje
  • Planirani novčani tok
  • Tržište i marketing